Wednesday, May 13, 2020

PERTANDINGAN BACAAN NILAM SEMPENA PKP SK TELOK RAMUNIA




1.         Nama Program        : PERTANDINGAN PROGRAM BACAAN NILAM SEMASA PKP 2020

2.         Tarikh                        : SEPANJANG TEMPOH PKP

3.         Hari / Masa               : Setiap hari / sepanjang masa

4.         Tempat                      : Rumah masing-masing

5.         Objektif                      :
                              I.        Meningkatkan minat membaca yang berterusan walaupun semasa PKP  (avid reader).
                            II.        Mewujudkan persekitaran yang kondusif dan sudut bacaan yang sesuai untuk pembacaan di kawasan rumah
                           III.        Menampilkan murid yang mengamalkan ciri- ciri pembaca berkualiti.        
                          IV.        Mengenalpasti tokoh murid yang banyak  membaca, berketrampilan serta mempunyai sifat- sifat kepimpinan.
                           V.        Menampilkan murid yang mengamalkan ciri- ciri pembaca berkualiti.        
                          VI.        Menjadikan amalan membaca sebahagian gaya hidup.

6.         Sasaran                                               
Program ini mensasarkan semua guru dan murid SK Telok Ramunia,
           Pengerang.

7.         Butiran aktiviti         :
 Aktiviti terbuka kepada semua murid dan boleh dilakukan pada bila-bila masa.

8.         Penilaian Program :
            8.1 Kekuatan Program      :
a.  Murid bebas melakukan bacaan di rumah dan bila-bila masa.
b.  Masa terlalu banyak dan boleh mendapat bantuan daripada ibu bapa dirumah
c.  Murid akan mendapat hadiah yang menarik melalui bacaan yang terbanyak.

            8.2 Kelemahan Program   :
a.    Guru tidak dapat memantau secara langsung aktiviti murid
b.    Kesahihan bahan bacaan juga diragui

            8.3 Cadangan Penambahbaikan :
a. Menambah hadiah agar murid lebih bersemangat untuk menyertai pertandingan yang julung kali di adakan.
b.     Menambah bahan bacaan yang boleh di baca oleh murid.












No comments:

Post a Comment